tisdag 17 februari 2009

Usch!

Jag vill aldrig se leverpastej igen i mitt liv!
Lyckades äta möglig leverpastej imorse, mmm,
mådde toppenfint efter det.

Det här med att bo ensam är inte så lätt när det
gäller mat måste jag säga. Först nu jag får förståelse
för mammas fjantade med att frysa in rester, och
om hon köpt på sig storpack av grejer etc.

Nu när jag pröjsar maten själv gör det fan ont att
slänga den. (Och nej, det är inte för att jag var snål
jag åt möglig leverpastej, insåg inte misstag förän
på andra mackan typ.)

Så vad lär vi oss barn? Ha inte saker stående i kylskåpet
i veckor, och har ni det, kolla en extra gång innan ni intar det!

3 kommentarer:

  1. haha fyfaaaan vad äckligt!!!!! >.< Vi måste ses i helgen om du hinner :D

    SvaraRadera
  2. Åh, nu förstår jag vad du menar med matförgiftning. Stackare!

    SvaraRadera
  3. Ja, allså frysen är ett under har man lärt sig när man flyttat hemifrån.
    Jag fryser in allt. Köper billigt stor pack av bröd pålägg, kött mm.. och fryser in och bara tar fram små potioner!

    SvaraRadera